Reklama

Náročnosť cyklotrasy hodnotenie od 1 po 10: náročnosť: 7

Najkrajšie miesto: Fuzerradvány – park a kaštieľ

Druh bicykla: horský bicykel

Druh cesty: všade je asfaltová cesta, menej frekventovaná

Geografická lokalita: južná časť Košickej kotliny, Slánske vrchy – južná časť , územie Maďarskej republiky – Boršodsko-abovsko-zemplínska župa

Cestu plánujeme začať hneď po svitaní, tak aby sme si primerane po ceste oddýchli a spoznali okolitú krajinu -  jej kultúrnu a prírodnú krásu.  Zamierime k  hranici s Maďarskou republikou, na juh, cez dolinu Hornádu, kde ležia dediny Valaliky, Čaňa, Ždaňa. Postupným stúpaním sa dostávame k úpätiu Slanských vrchov a križujeme priesmyk Skároš – Hollohaza. Všade naokolo je listnatý les . Dostávame sa na druhú stranu a cesta začína postupne klesať. Míňame dediny Holloháza a Fuzerkomlós. Prechádzame dolinou blízko Tokajskej oblasti až  prichádzame do obce Pálháza. Hľadáme veľkú križovatku, kde odbočíme doľava  priamo ku kostolu Fuzerradvany a pomocou mapy na zastávke hľadáme cestu k arboretum – kaštieľ a park postavený v lesnom prostredí. ObrázokTu načerpáme nových síl  aby sme mohli pokračovať  späť po asfaltovej ceste cez hlavnú bránu, vraciame sa k veľkej križovatke v Pálháze, kde zabočíme na obec Boszva. Mierime k ďalšiemu priesmyku, sledujeme skalné útvary, ktoré sa týčia nad okolitú krajinu. Hlboko v lese sú postavené oddychové zóny -  možnosť spojiť príjemné s užitočným ako zber húb, posedenie pri ohni.  V tejto oblasti je aj hojný výskyt neprístupných jaskýň a banských diel, ktoré sú pozostatkom dávnej baníckej činnosti. Blízko sa nachádza aj maďarský vysielač. Opäť pokračujeme po asfaltovej ceste cez kopce a dediny. Pri vstupe do Kekedu, hneď zabočíme doľava na  kamenistú cestu, smerujúc k hraničnému priechodu Trstené. Po ľavej  strane pozorujeme mŕtve ramená a lužné lesy rieky Hornád.